tisdag 27 november 2012

något som jag tycker är sjukt oattraktivt är killar som slåss. jag förstår inte hur vissa tror sig vara tuffa och sen stoltsera sig själv genom att skryta hur mycket stryk han kan ge en annan kille på krogen till exempel. eller killar som försöker starta bråk, genom provokation, bara för att få slåss. vart finns respekten? våld löser inga problem, ärligt talat.

en annan sak är självförsvar, givetvis. Men nu riktar jag mig åt killar som tycker det är kul att slåss/skryter om att slåss.

jag skulle inte orka med en kille, t ex. Att ha en pojkvän som höll på sådär. jag hade skämts om han börjat mucka, för att skapa ett bråk. det hade inte ens varit kul att gå ut med sin partner om man visste hur kvällen skulle sluta, det drar ner så mycket på stämningen.

har varit med x-antal gånger med bråk i bilden, på krogen. Två gånger handlade bråken bland annat "om mig", hur kul är det? att se sina kompisar med söndriga kläder, blod som rinner från ansiktet, spruckna läppar och ögonbryn och sen få avsluta kvällen med snacka med herr blå och snällt gå hem för att dom inte kan behärska sig. (Det ena hände bland annat i göteborg) Eller när det allmänt blir bråk på krogen, när kompisar ska hjälpa kompisar och det blir en skara på ca 20 personer som ligger på varandra för att slåss/hjälpa till. det hände bland annat i somras, det slutade med att jag och en annan tjej (som jag inte kände) stod och pratade med varandra om allt som hände. det var "hennes" kompisar mot "mina" kompisar, hon var norsk och jättetrevlig. Vi förstod inte riktigt vad som gjorde att bråket bröt ut men det var efter en kväll på krogen i alla fall. jag ville bara hem, tyckte det hela var patetiskt. killar och tjejer på fyllan som vanligtvis är hur goa som helst kan bli monster och aggressiva. Hade jag vetat att jag blev aggressiv om jag drack för mycket hade jag försökt hålla en gräns. Det värsta är nog ändå när kompisar blir arga på varandra enbart för att fyllan tagit över och sen inte minnas dagen efter vad som hänt.

Nu blev det väldigt utspritt med allting och ännu ett långt inlägg. Men ja, det jag ville komma fram till, som jag skrev i början, det är oattraktivt att slåss.

(till tjejer/killar: många tjejer/killar vill inte ha en bråkstake, tagga ner och var goa mot varandra istället) :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar