måndag 13 maj 2013

Tjosan!

Måndag & ny vecka med nya utmaningar på körskolan. :-) Idag gick det superbra på körskolan, fick mycket beröm och jag själv kände en förbättring sen förra veckan trots att jag inte övningskört mycket. Kan vara så att min hjärna smält all information i helgen så att jag kände mig säkrare, vad vet jag? Jag fick i alla fall köra från tanum till strömstad och därefter hade jag en dubbellektion direkt. Sen pluggade jag stenhårt i 1,5 h och hann igenom 3 pärmar med alla rätt. Sen vart det åter dags med körlektion och sen fick jag köra hem från strömstad till tanum :-) Medan jag väntade på att bli hämtad av Sebbe så pluggade jag nästan igenom pärm 4, blir att fortsätta med den imorgon. 

Nu har jag precis fått i mig sallad till lunch och ska vila huvudet lite. Pauserna gör (för mig) nytta, då jag låter hjärnan smälta in allt nytt istället för att sitta i flera timmar konstant. Tacka vet jag när man hittat sin studieteknik i slutet av grundskolan. 

Nåja, igårkväll vart det inte lika mycket plugg som jag tänkte utan en av Sebbes närmsta kompisar kom hit, Yayhe med en tjej, så det blev middag och filmkväll. Hade även köpt ost och kex men vi somnade till filmen istället. Så ikväll får jag och mitt hjärta njuta av ost och kex. Flyttar hem till mig denna veckan då Sebbe ska hyra ut sin lägenhet.. :-) Och snart flyttar Sebbe in till mig hela sommaren innan vi planerar något nytt, så vi ska dela på hyran och allting. Och leva som riktiga sambos. (visst, vi har varit "sambo" sen i december, men vi har båda haft varsitt hem att ta hand om och varsin hyra att betala.) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar