torsdag 9 maj 2013

Torsdag & röd dag = ledig från jobb & körskolan!

Har inte haft tid eller orkat kolla till bloggen sen sist. :-) Körskolan är igång och det känns i både kropp och själ. Det var trots allt över 2 år sen jag satt i skolan och pluggade så det kändes i huvudet efter första dagen i skolbänken i måndags. Hade tre körlektioner, en teorilektion samt egen pluggtid innan jag åkte hem. Somnade direkt och hade en huvudvärk som hette duga. I tisdags hade jag riskettan del 1, en tre timmars föreläsning om risker i trafiken och därefter hade jag en dubbel körlektion innan jag åkte hem och drog till Fjällbacka för att äta samt träffa Vickan och Oliver.. :-) Vädret var kanon och vi var ute hela dagen.
Igår fick jag köra från Tanum till Strömstad innan jag hade 2 timmars körlektion och därefter hade jag egen pluggtid i 1,5 timme, så jag satt och övade i pärm 1 och fick alla rätt tredje gången. Sen vart det körlektion igen och därefter fick jag köra hem från Strömstad till Tanum.. Fick ta motorvägen hem och usch vad snabbt det gick i 110km/h, det började också regna så det kändes lite läskigt faktiskt haha. Jag har ju aldrig kört på motorväg innan eller i så hög hastighet, när jag övningskört har det varit på industriområden... Men jag klarade det bra och fick beröm av min körlärare :-) Somnade när jag kom hem och pluggade senare på kvällen medan Sebbe kollade på hockeyn.

Idag då.. idag kommer min familj upp och hälsar på :-D det ska bli så kul! Perfekt när jag är ledig från både jobbet och körskolan, är även ledig imorgon så har en heldag med dom. Jobbar inte så värst mycket i helgen heller, lördag 8-14 och söndag 9-16 så det är rätt skönt när jag har körkortet att tänka på också. 

Nu ska jag städa upp lite i Sebbes lägenhet så att det är fint när familjen kommer och sen ska jag plugga körkortsteori. Drar kanske hem en runda till min lägenhet eller hälsar på Sebbe på jobbet senare.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar