tisdag 4 november 2014

Nu vart det ett tag sen jag skrev..

Jag skrev ju sist att jag mådde sådär i kroppen när jag var ledig och värre blev det. Jag fick sjuka mig från jobb dagen efter då jag inte hade fått sova ett dugg pga buksmärtor så det vart in till läkaren så fort jag fick en tid på morgonen och kolla läget. Hittade felet och fick antibiotika med mig hem och kände mig lättad. Sov konstant från ca 13 - 17.30 i soffan tills magkatarren nu skulle visa sig.. Började känna av kraftiga sura uppstötningar och att det vart tungt att andas men tänkte inte mer på det utan jag försökte sova som vanligt, men nej.. Inte kunde jag sova fastän jag var jättetrött så natt 2 hade jag problem att hitta den "rätta" andningen eller vad man ska säga. Dock jobbade jag 11-20 på fredagen trots att jag mådde sådär. Efter jobbet blev det värre, jag fick ont i bröst/ryggparti så jag fick åka till Fjällbacka kl 22.30 och fick hem några omeprazol av en kompis :) Natt 3 var som de andra, ingen sömn och nu började man känna av på jobb att man inte fått sova ordentligt, men jag jobbade min schemalagda tid och under dagen så kände jag hur bättre "jag" började må, om man bortser från sömnbrist. Så efter klockan 14.00 när jag slutat så vilade jag på soffan och bara kände hur mycket bättre jag mådde. Skönt! Så nu mår jag kanon igen och har sovit bra sen i lördags natt!

Annars då?

I lördagskväll träffade vi lite kompisar då det vart partaj på Bryggan i Fjällbacka. (jag festade inte eftersom jag precis började känna mig bra, så jag tog ett glas vin och smakade på ett bål) Lagom trött kom vi hem runt 3 tiden och somnade direkt :) Jag började inte jobba i söndags förrän 14.30 så innan dess åkte vi till Fjällbacka och åt brunch med vänner. Trevligt trots att alla var rätt sega.

Igår jobbade jag 13.30-20 och idag lika så.. Så jag ska fixa mig lite, ställa iordning lägenheten och äta innan jag börjar jobba om lite mer än en timme.
Imorgon har jag ledig dag och klockan 10.00 ska jag färga och fixa mig fin på salongen hos min frisör. Är så taggad på förändring! Har inte rört min hårfärg på flera år nu så nu är det dags :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar