söndag 8 juli 2012

Har inte varit hemma på hela helgen därav att jag inte har uppdaterat. :-) Jag älskar mitt liv, och njuter varje dag. Jag älskar mitt jobb, jag älskar alla nya kontakter jag träffat, jag älskar omgivningen. Vad mer kan man begära av livet? Just nu är jag bara så himla lycklig. För jag har gjort det jag har velat göra i 7 år, jag ska flytta ifrån Skåne! Jag har nämligen tackat ja till en lägenhet i Hamburgsund, i fredags. Time to move on <3  Allting känns bara så rätt. Det är detta jag vill.

Tänkte berätta lite hur min helg har varit i alla fall:

Fredag - jobbade 6-15. Runt 21.30 kom Klas och hämtade mig så stack vi till Hjalmas bar/restaurang och tog lite drinkar. Sen drog han med sina vänner och jag stannade kvar med Icapatrullen som vi kallar oss, drack drinkar, pratade om allt, hade så himla kul! :-) Blev hämtad av Klas runt 02.30 och drog senare till honom i Fjällbacka och sov där.
Lördag - panik när vi vaknade 12.30 (vi skulle upp rätt tidigt för att hinna med allt vi skulle göra) drog till Uddevalla på en pizzarestaurang som hette Milano (kan rekommendera den, otroligt goda pizzor och trevlig personal). Sen vidare till Klas söta farmor som bjöd på fika i några timmar till vi upptäckte att klockan började rusa mot 16.30 och butiken "chilli" vi skulle kika på soffa stängde 17.00 så det var bara till att köra in till Uddevallas köpcenter "Torp" för att springa in och känna på soffan. Det var en flopp, väldigt obekväm :-( Men annars var den toppen, storleken och sådär. Därefter åkte vi hem till hans lägenhet i Fjällbacka och skulle vila lite innan vi skulle dra till hans föräldrar på lite middag klockan 19.00.. Gissa vem som vaknade 20.45 i panik.. igen? Slängde in oss i duschen och drog dit 21.30 på lite paj och mysigheter! Satt ute med levande ljus och hörde en massa historier från hans föräldrar & deras kompisar. Jag njöt. Även om det småduggade var det otroligt mysigt att sitta runt bordet, under ett tak och höra smatter och samtidigt en blandning av prat och skratt i ett. Jag hoppas att Klas föräldrar tyckte om mig, men det verkade så i alla fall :-) Vi stannade där till midnatt innan vi åkte till Hamburgsund till mig för att hämta lite saker för att senare dra ner på "piano baren" i Fjällbacka och ta en cider och öl och bara chilla. Träffade ett skönt gäng människor som kände Klas, så vi satt där till 02.00 när det började stänga och vidare till "Ackes" för att äta nattamat och sen vidare hem till Klas.
Söndag/idag - vaknade av att det var en massa helikoptrar som körde runt i Fjällbacka, det var en 17-årig pojk som hade försvunnit.. Senare visade sig att en bekant hade honom hemma hos sig (ska inte gå in på hela historien, men den var så himla rolig) så det vart polisbesök etc hos honom. Vi skulle nämligen till honom för att äta frukost, så jag och Klas drog inom konsum för att köpa med lite baguette och mjölk. Så vi gjorde goda baguetter hos Oskar som han heter, och pratade om allt som hade hänt samt hade himla trevligt :-) Kan ju nämna att alla här uppe är så himla goa, killar som tjejer, som jag har träffat. Vi var hos honom till kl.15 ungefär, sen blev jag hemskjutsad.

Så nu sitter jag här i husvagnen och har precis slängt i mig en macka med räksallad och ska snart duscha tänkte jag. Lyssnar på Isak Strand (som jag berättade om för något inlägg sen) ett tips till er som är musikintresserade, lyssna på honom! Skön lirare :-)

Ikväll vet jag inte vad som händer, ska väl träffa Klas och dom en sväng, om inte dom ska ut och partaja eftersom jag ska jobba imorgon tidigt kl.06.00. Annars blir det myskväll för hela slanten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar