måndag 9 juli 2012

Måndag & klockan börjar närma sig 23.00.

Jag åkte till Klas igårkväll där vi dukade upp på hans balkong och njöt av en smörgåstårta hans vän hade fixat till oss i solnedgången, hur mysigt som helst. Speciellt när solen fortfarande värmde :-) Sen kom ett par vänner dit och grillade, chillade och lyssnade på musik ett bra tag men vid midnatt drog dom vidare till Grebbestad för lite partaj medan jag och Klas gick och la oss eftersom vi båda skulle jobba idag. Väldigt tacksam över att han orkar köra mig så pass tidigt på morgnarna :-)

Idag så jobbade jag i alla fall från 6-14 sen drog jag, Bella och Elin till Uddevalla för att kolla i lite butiker. Alla var så himla sega så vi vart där bara en snabbis helt enkelt. Jag fick med mig två toppar från rean på Ginatricot och underkläder (alltid behövligt). Sen stack jag hem och slappade, tar på krafterna att börja jobba kl:6 och sen jobba i högt tempo hela dagen nu när högsäsongen har börjat och turisterna flödar.

Jag skulle egentligen på lite kräftskiva med Klas hos hans vänner i en sjöbod ikväll men stod över eftersom jag vart så trött, men ska sova hos honom inatt ändå så jag vet inte riktigt när han hämtar mig. Jag är ledig imorgon så det spelar inte mig någon större roll. Alltid trevligt med sällskap vilken tid på dygnet när man "bor själv".

Vad händer imorgon då? jo, då är det personalfest a la "Icapatrullen" som vi kallar oss! ;-) Det blir att partaja med brännboll, grillning och ev. avslutning på restaurangerna Nolhotten eller Hjalmars. Så ska träffa ett skönt gäng innan vi ska samlas kl:18.30 på fotbollsplan. Herregud, jag som inte har någon kondition alls längre, ska bli kul! ;-) När jag dessutom lovat att jag är på hugget till en kille på jobbet, så att vi ska vara i samma lag. (oupsi)

Nä nu ska jag piffa till mig lite så jag får bort det mörka under ögonen, tacka fan för att smink finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar