tisdag 19 mars 2013

Tjohej!

Idag var det meningen att jag skulle vara ledig med jag hoppade in och tog ett pass från 8-14 så nu har jag precis ätit goda vofflor med Sebbe och tagit en välbehövlig dusch :-)  Jobbar hela veckan ut och har lite planer ikväll och på torsdag ska vi hem till Zeb och Sofie. 

Igår var jag däremot ledig och då tog jag tag i det jag skulle ha tagit tag i för tre år sedan... mitt körkort. Jag bokade in mig på en intensivkurs i Tanum/Strömstad som börjar den 6 maj. Innan dess ska jag försöka övningsköra så mycket som möjligt och läsa teori så jag är någorlunda förberedd. Det håller på i två veckor ca 8-16 på vardagarna och den tredje veckan gör man teoriprov och den fjärde veckan gör man uppkörning. Jag kan skriva ut med att dom beräknar min uppkörning den 28 maj så jag ska ge mig fan på att klara allt på första försök. :-)

Något annat kul är att jag bokat in två skånetrippar med Sebbe. Först åker vi ner den 18 april på kvällen/natten och stannar till den 23 eller den 24 april. Jag fyller år den 22 april så jag vill fira mig med vänner och familj. På fredagen den 19 april har jag dessutom bokat tid hos min fina vän/frisör så att jag kan byta löshår och få håret fixat för på kvällen ska vi ut med mina vänner i Malmö och festa :-) 

Den andra trippen är när min syster tar studenten, och då blir det över en helg bara, från 13-16 juni :-) Kan inte fatta att min syster tar studenten redan. Det känns som att jag tog studenten för ca ett halvår sen även om det faktiskt är 2 år sedan. Tiden springer bara förbi och man hinner knappt med. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar