onsdag 28 augusti 2013

Hej på er!

Det är onsdag & jag är ledig :-) Skönt! Har hunnit med att rensa mina skor, diska all disk, plocka upp lite packning från Skåne, plockat undan i lägenheten samt vikt kläder. Känns så bra att få det gjort på morgonen så man slipper tänka på det.. Sebbe jobbar till 14 idag så han kommer hem om lite mer än 2 timmar :-) 

Har inte så mycket mer att skriva om idag men kan skriva lite om vår lilla tripp till Skåne..
Vi åkte ju direkt efter jag slutade jobbet så vi var inte hemma förrän runt 01.00 hos min familj så det var bara ner i säng och sova. På fredagen åkte vi in till stan för att gå på Malmöfestivalen och kolla runt i butiker. Hittade inget i butikerna men Sebbe hittade såklart ett par sjukt snygga Air Max svarta som han la undan. Mot eftermiddagen satte vi oss på ett litet hak och drack öl & drinkar innan vi begav oss för att se på Panda da Panda, men helt ärligt så sög dom. Vi kollade öppningslåten sen drog vi vidare för att äta, dock var det långa köer till alla matstånd så vi gick in på en mysig italiensk restaurang istället och OJ vad jag inte ångrar att jag missade festivalmaten. Jag åt en äkta italiensk pizza och Sebbe åt en lasagne, så gott! Efteråt tog vi varsin drink innan vi gick till Stora scenen igen för att tränga oss in i folkmassan för att se på Mac Miller. Vi stod mitt i smeten, och herregud vad bra det var, grymt mycket folk. När hans gig var slut kände vi att vi kunde åka hem men det blev att vi gick till tivolit och dansade lite samt spelade lite vilket resulterade i att Sebbe vann ett gosedjur till mig ;-) romantiskt! Sen kollade vi på Linnros en snabbis också, och tur var det eftersom Chords var gäst - exalterad pojkvän kan jag garanterat skriva. Vi var hemma runt 01.30, trötta i benen.
I lördags var vi på Emporia och shoppade. Sebbe shoppade sina Air Max samt kläder, och jag hittade bara 2 toppar samt ett Juicy Couture skal till luren. Vi shoppade för mitt presentkort, men har 1300:- kvar att shoppa för tack vare att butikstjejen räknade helt fel på våra köp så Sebbe fick sin skjorta gratis - men jag klagar inte. Mer shopping! Vi åt sedan på Jensens Bofhus, och som vanligt är personalens service en katastrof. Jag förstår inte varför just den restaurangkedjan har problem med sin service, deras upplägg kan inte vara den bästa känns det som. Men god mat blev vi serverade i alla fall - tur det. Sen vart det bara myskväll med mamma och pappa, åt gott, spelade kort och många skratt. 
På söndagen åkte vi till Mediamarkt med mamma och jag fick köpt mig min efterlängtade kamera Canon powershot G15, den kameran som även Kenza har, och jag är så nöjd! Jag tänkte först köpa den i LA men så var det bara någon hundralapps prisskillnad att det nästan inte var lönt. Sen gjorde jag tandblekning på Fine Smile.. Det tog en timme ungefär och oj vad det ilade i mina tänder resten av dagen när jag fick kyla på dom. Även om jag hade vita tänder blev dom snäppet vitare, gött! Sen åkte jag och Sebbe hem till Västkusten, vårt hem. 

Vår weekend var toppen, som vanligt, när jag har med mig Sebbe. 

Finns inget bättre att dela upplevelser med honom! 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar