onsdag 27 november 2013

Med mat i magen sitter jag här och kollar runt på internet.. Har även jobbat från 8.30-18 idag och likaså blir det imorgon. :) Sen är jag ledig på fredag.

Helgens planer då? Hmm.. jobbar hela helgen, men på fredag när jag är ledig ska jag, Sebbe och en tjejkompis till Strömstad för att gå på "nattöppet". Butikerna har öppet till 00.00 och på gågatorna är det olika stånd med bland annat glögg och pepparkakor (så var det förra året i alla fall, väldigt mysigt)
Skulle egentligen ha en heldag med Sebbe för att köpa det allra sista julklapparna, hälsa på valparna samt köpa lite inredning till lägenheten.. men såklart, som det alltid blir, så får han jobb på eftermiddagen så vi får ställa in det. Så himla typiskt... :/ (när vi väl planerat något så får antingen han eller jag jobb, och jobb vill vi inte tacka nej till..) Så.. jag ska försöka köpa lite smått som det går här i området, lite ljus och sådär så jag kan pynta lite till första advent. Men sååå typiskt...

Aja, idag fick jag hem ett paket med lite julklappar som jag ska ge till familjen. :) Har även köpt alla julklappar till Sebbe, så det känns verkligen skönt. Nu vill jag bara att det ska vara runt lucia så att granen får komma in så att jag kan lägga alla julklappar där. Tycker julen är väldigt mysig, och det ska bli kul att få fira den med både Sebbes familj och min familj.

Från det ena till det andra..
Så bakade jag hela dagen igår - lussebullar och knäck fick det blir. Oj vad gott det var! :) Sebbe som är kräsen tyckte om dom så jag bugar och bockar. Undertiden deg jäste eller var i ugnen så dammsög jag samt sprang upp och ner från tvättstugan. Och innan dess så hade jag handlat lite mat. Vilken hemmafru jag kan vara ibland. (men bara ibland, är så bortskämd med att Sebbe gör väldigt mycket)

Nu ska jag hoppa ner i soffan med täcke och värma lussebullar till mig och Sebbe. Vi känner oss inte helt krya idag. :( Snuviga, huvudvärk och ingen matlust. Var och köpte alvedon för en stund sen i alla fall.

(bilder från Budapest, nov - 12. som jag gjorde med mamma och syster.)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar