lördag 30 november 2013

Sista dagen i november. 

Kan börja med att igår var jag inte stilla en sekund. När vi var på nattöppet och trängdes med alla andra personer märkte jag hur litet tålamod jag hade samt att jag var trött när jag fick se hur mycket folk det var i en och samma liten butik. (tro mig, jag älskar shopping och kan oftast vara med stöket men igår orkade jag inte) Vi gick ut och in i butikerna, pratade på om allt och inget, åt pepparkakor och drack glögg. Mysigt var det när man strosade runt utomhus bland tomtar och julbelysning. :) Tyckte dock inte att utbudet var alls lika bra som förra året, men varken jag eller Sebbe samt Emma kom hem tomhänta. Jag och Sebbe köpte lite grejer till valpen, han köpte hundhalsband och jag köpte två leksaker. Han kommer vara den stiligaste lilla valpen i Hamburgsund, med jättefint "västkust" - inspirerat halsband. Sen fick jag ju inte glömma min vovve i Skåne, Hampe, så jag köpte en julkaka åt honom som han ska få packa upp på julafton. :) 

På tal om valpen då.. Sebbe är sugen på att hämta hem honom redan imorgon efter att han har slutat jobbet, så om det är fallet, så kommer jag komma hem till två busfrön i lägenheten efter jag slutat. Vi får se. Kommer skriva detta igen, det här är inte vår hund, vi delar vårdnaden med Sebbes mamma för att hon redan har 2 hundar. Men vi kommer givetvis fästa oss vid honom eftersom vi följt honom sen han föddes. Men som sagt, vi kommer ha honom då och då för att avlasta och hjälpa. Sen kommer vi ju självmant vilja ha honom hemma hos oss, så ni inte missförstår. Jag vill inte bli låst redan med att ha egen vovve. Jag är inte klar med att ut och resa eller göra spontana ryck (och känna hundpassningsbehov). 

Nåja. Jag har förövrigt jobbat 7-13.30 idag och sen dess har jag fixat och donat med julklappar. Nästan alla är inslagna och fina :) Men nu väntar jag på att Sebbe ska sluta jobbet (10 min kvar) så att vi kan gå till hans pappa. Blir bjuden på mat och hockey samt att vi ska planera julmaten etc.. MYSIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar