måndag 28 april 2014

Godmorgon på er!
Har precis ätit en god frukost och nu sitter jag & S på balkongen och chillar :) ska jobba idag från 13.30-20, så jag har fått en nice start på dagen. 

Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder från Stockholm. :) det vart ju en överraskning till mig som födelsedagspresent! Vi var där till i fredagskväll eftersom vi båda har jobbat hela helgen. 

Tisdags! 
Tog flyget från Göteborg kl12 och var i Stockholm vid 13, tog taxi till Solna där Sebbes faster bor och fick slänga av oss vår packning för att äta lite lunch på uteservering, mysigt! På kvällen gjorde vi oss i ordning för att möta upp min syster och hennes kille på Söder för att äta och dricka lite drinkar på en skybar som heter Himlen! Helt magisk utsikt! Vi var där ett par timmar och sen begav vi oss hemåt medan dom andra i sällskapet skulle ut och festa. 








Onsdags. 
Då vart vi en sväng på stan, gick och mös i Gamla Stan och kollade runt sen vi gick till Kungsträdgården för att äta en god lunch på TGIF i solen! Fick äntligen min risotto som jag suktat efter sist gång jag var i Stockholm.. :) vi satt där nån timme eller två innan vi begav oss till gågatorna för att kika lite och sen tog jag med Sebbe till Wienercafe och mumsade på en chokladtårtsbit! 
På kvällen så blev vi bjudna på Texas Linghorn utav S fasters man som äger det i Solna för att sedan rocka en utgång med Sebbes kompisar! :) blev en tur till Collage och vi kom hem runt halv 5 tror jag, en bra kväll helt enkelt! 




Torsdags.
Träffade lillasyster på T-centralen vid 11.30 och började vår dag med en lunch och sen blev det shopping tills vi avslutade på Kungsträdgården med varsin glass! Fick med mig en massa fina saker och likaså min syster! Så himla kul att shoppa ihopa utan killarna haha. Sebbe var hos sin vän i Bromma undertiden och var bakis. 
På kvällen tog vi buss till Danderyd sjukhus för att sedan bli upplockade för att kolla på Hockeymatch, S kusin spelar för Djurgårdens pojklag och dom hade cup. Roligt att se :) och dessutom blev han matchens lirare, kul! 
Avslutade kvällen men sushi och bara vara hemma. :) 





Fredags.
Vaknade tidigt och satte oss på pendeltåget till ett ställe vi tänkt äta frukost på men det blev att vi fortsatte in mot stan för att möta upp Sebbes farmor på stationen! Vi gick på stan och åt i Gamla Stan :) jättetrevligt, och jag fick med mig en topp och en jacka/kofta. Sen mötte vi upp S andra faster för att fika med hennes barn osv. Och helt plötsligt blev kl 17 och vi begav oss hem till Solna för att sedan ta flygbussen till Arlanda.
Vi var hemma i Hamburgsund runt 00.30 och då vart det bums i säng för att ladda batterierna för jobb.

 


Hade en toppen vistelse med Sebbe! Så himla roligt att åka till Stockholm och att få träffa min lillasyster också! Och Sebbes underbara släkt såklart. 
Tack för en fin födelsedagspresent! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar