måndag 1 december 2014

Välkommen december! :)

Det är måndag och jag ligger nerbäddad i soffan med lussebulle & ljusstakarna i fönstret är tända. Jag börjar inte jobba förrän 13.30 så jag hinner verkligen dra mig en stund till.. Idag går jag in på jobbdag 5 utav 6. Ska bli så skönt att vara ledig två dagar denna vecka :) Annars brukar jag oftast jobba 7 dagar och vara ledig 1 dag.. eller det har blivit så sen i oktober på ett ungefär.

Anyway... Igår var det första advent, så efter jobbet gick jag och sa hejdå till Sebastians morfar som har varit på besök i två veckor... Gav honom en julklapp & lussebullar, sen gick jag hemåt till lägenheten och maten var serverad samt att vi tände första ljuset :) Mysigt! 

Annars händer det inte så mycket just nu faktiskt..
 På onsdag när jag är ledig ska jag fylla på mina fransar och sen på kvällen ska jag följa med S till Trollhättan för ultraljud på hans hjärta.
På fredag är jag ledig och Sebbe slutar 13.00 så då ska vi fixa vinterdäck på bilarna och sen har vi bestämt att vi ska julbaka tillsammans :) Mysipys!
Nästa helg då det är Lucia har jag min lediga helg och då ska jag och Sebbe på Alex & Sigges föreställning, "meningen med livet", i Göteborg den 13 december. Och då ska vi ta tåget tidigt på lördag morgon för att gå på stan, äta gott och bara mysa. Blir troligtvis övernattning också :)
Och nästa gång jag är ledig är när jag ska ta tåget ner till Skåne den 22 december för att fira jul med familjen, och sen åker hem den 26 december för att jobba 27-29 december för att sen vara ledig med Sebastian över nyår, 30 december - 3 januari!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar