söndag 14 april 2013

Tjo på alla som tittar in här :-)

Jag sitter bekvämt i soffan och lyssnar på Sebbes spotifylista, hiphop as usual. ;-) jag har varit hemma i en timme, för innan dess jobbade jag 8-14.30. Tiden har bara sprungit iväg idag, alla timmar på jobbet kändes som kanske max två? Om en timme kommer Sebbe hem från jobbet och efteråt ska vi handla lite för ikväll blir det tacoskväll med Zeb och Sofie samt barnen. Ska även gå en PW med sofie och hundarna :-) söndagsmys är väl det bästa nuförtiden för min del, jag jobbar ju alltid på helgen så fredagsmys känns inte lika "fredagsmys" längre. Jag brukar för det mesta vara ledig på måndag & tisdag faktiskt. 

I alla fall.. har bara fått jobb på onsdag 11-20. Får se om jag blir inringd antingen imorgon eller på tisdag, annars finns det inte så mycket att göra åt det.  På torsdag morgon åker jag och min kärlek till Skåne, äntligen! (så det är anledningen till varför jag har lite jobb nästa vecka) Men åh vad kul det kommer bli nere hos min familj. Jag och Sebbe har en del planer som skall hinnas med. Fick till och med lite skäll från Sebbe i fredags när jag rabblade upp hur mycket "jag" hade tänkt hinna med men som jag inser att jag inte kommer hinna. Fick ett litet wake up call ;-) Ibland kan jag bli FÖR tankspridd, en sak i taget Tina.
Från det ena till det andra då.. Igår jobbade jag 10-18 och efteråt gjorde Sebbe så sjukt goda hamburgare till oss :-) Han serverade fetaostburgare kryddat med tacokryddan, så det vart saftigt och god smak. Till det hade vi bara grönsaker och hamburgerbröd (som jag unnade mig) Som jag tidigare har skrivit så tycker Sebbe om att laga mat vilket glädjer mig som inte har lika stor matlagningsglädje. Det blir att han lagar mat och jag diskar. Bra deal tycker jag :-) Men ibland kan vi båda hjälpa varandra på ett hörn. 

Bjuder på en bild - min lillasyster & jag innan flyget till Budapest. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar