fredag 3 maj 2013

Ojojoj... mycket som händer nu men ändå inte.

Jag pluggar på körkortsteori när jag inte jobbar och när jag inte gör det så träffar jag vänner och sover. Igår jobbade jag till 20.00 och därefter åkte jag, Sebbe, Vickan och Oliver till Grebbestad för att ta en pizza och det blev att vi var där ett tag så jag orkade inte plugga när jag kom hem. Hann dock övningsköra lite..

Idag har jag varit ledig och pluggat den största delen på proven och jag har hela tiden legat på 4-5 fel, men jag var så nära till att få alla rätt då jag fick 69/70, och då bestämde jag mig för att vila huvudet lite. Jag har sagt att jag inte ska börja på fas B förrän jag klarat fas A med alla rätt. Vissa frågor är så självklara att man blir osäker, eller ibland så stressar jag mig själv och läser inte igenom ordentligt, så för att vara ärlig är dom flesta slarvfel. Men för att inte ha pluggat länge tycker jag det är bra gjort av mig att ha blivit godkänd i alla prov jag gjort på elevcentralen.se som jag gör mina körkortstester på.

Meningen var att jag skulle hälsa på Sebbe på jobbet men det har inte varit lönt... Jag hade Zeb på besök och lunchade, sen fick jag sms om att det var rätt mycket folk på Sebbes jobb.. Och jag hade tänkt ta med datorn och körkortsböckerna för att studera där, så jag kände inte något sug faktiskt. Bättre att plugga hemma i en lugnare miljö :-) Dessutom är jag rätt trött..

Imorgon väntas jobb 8.30-14 och på söndag jobbar jag 14.30-20 . Så skönt att ha tidiga passet på lördag, annars skulle jag jobbat 12-20 som jag vanligtvis brukar göra om jag inte jobbar 10-18. Då har jag mycket tid att lägga på körkortsteorin imorgon också, samt på söndag förmiddag. På måndag drar allvaret igång och jag vill vara så förberedd som möjligt, med teorin då jag inte vill känna någon större press på att jag inte har en aning om vad körkortsläraren pratar om. (jag vet att man ska dra dit för att lära sig och att det inte gör något om man inte kan, men jag är och har alltid velat känna att jag har kommit en bit på vägen innan jag ens börjat med något "större projekt" i mitt liv). Jag ställer alltid höga krav på mig själv, ja, det är både bra och dåligt då jag kan bli så besviken över ett "arbete" som många hade varit jätteglada över. Samma sak att man kanske blev besviken för att man "bara" fick VG+ när andra var hyperglada över att ha klarat G-gränsen.. Att få Godkänt är ju det bästa man kan få om man tänker efter, det kan bara bli ännu mer bäst om man klarar högre...

Hmm.. tilbaka till körkortet.. Sebbe har sagt att om jag får högre poäng på mitt teoriprov än vad han fick, så skulle jag förvänta mig något speciellt/överraskning, men det blir tufft... Han fick nämligen 60/65 poäng. Men... jag ska göra allt jag kan för att försöka lyckas. :-) Min älskling är så bra och han stöttar mig alltid <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar