tisdag 2 juli 2013

JAG SUGER PÅ ATT BLOGGA....

Nu har det gått några veckor sen senast jag skrev, det känns som att jag inte hinner med och när jag väl tänkt sätta mig och skriva några rader så har annat kommit i vägen. :-)

Så vad har hänt på dessa veckorna? Jag har framförallt jobbat en hel del nu när allting har dragit igång ordentligt i butiken och jag jobbar just nu från 06.00-15.00. (kan ju säga att jag har varit piggare om dagar/kvällar än vad jag har varit i två veckor) Men från och med nästa vecka har vi som jobbar i baket våra riktiga sommartider så att vi byter av varandra istället för att vara ensam för det skulle aldrig gå. Så våra pass blir att man jobbar två dagar, är ledig en dag, jobb två dagar, ledig en dag och om och om igen. Då jobbar man först eftermiddag 14-20, dagen efter är det förmiddag 06-14 och sen är man ledig tredje dagen. Det är riktigt skönt faktiskt, för det känns knappt att man jobbar. Såja, nu blev det mycket text om jobbet..

Jag hade mina föräldrar här över midsommarhelgen och förra helgen. Eller dom var på campingen i husvagnen rättare sagt, så det blev lite mys med dom mellan allt jobb & kompisar. På midsommarafton var både jag och Sebbe lediga för vi skulle fira midsommar och 2-årskalas OCH bröllop hos Zeb och Sofie :-) Bröllopet var hemligt för allihopa men eftersom jag och Sebbe är nära kompisar med Z & S har vi vetat detta sen några månader tillbaka. Åh dom var så vackra, kom en liten tår minsann, medan hela deras släkt och vänner grät av lycka. På eftermiddagen efter all tårta och oxfilémiddag åkte vi snabbt hem för att äta mammas berömda jordgubbstårta och mös lite med dom innan vi åkte tillbaka till Zeb och Sofie för att festa vidare. :-) Några från Ica kom dit och festade loss med oss och vi hade det riktigt trevligt! Bästa vännerna!

I veckan så har det vart jobb som sagt och igår var vi ute med Zeb & Sofie samt barnen och hade en liten utflykt för dom i Vitlycke. Vi fikade, kollade på skrifter och klappade får tills det började regna... Och igår kväll bokade jag och Sebbe en weekend i Stockholm, torsdag-söndag :-) Så på torsdagkväll tar vi flyget från Göteborg till Stockholm och får låna Sebbes fasters lägenhet när dom är bortresta (så himla snällt) och sedan tar vi ett sent flyg hem på söndag för på måndag väntas jobb och rutiner igen. Denna helgen som kommer är min första RIKTIGA helg som jag inte fått tider av min chef sen förra sommaren vilket känns helt fantastiskt! Annars har jag alltid fått ta ledig på helgerna om jag ska hitta på nått som att åka till Skåne eller utomlands. Det känns jättekonstigt men det ska bli så kul att få ha en weekend med min kärlek!

Så.... det var väl det.. :-) Sebbe och jag har förresten flyttat hem till min lägenhet sen en vecka tillbaka och det känns gött att vara på hemmaplan! Han ska hyra ut sin lägenhet två veckor än så länge så han tjänar lite cash till Los Angeles. Hihi det är mindre än 80 dagar tills vi åker - helt galet! <3

Nåja... nu har jag skrivit så mycket.. Väntar på att lillasyster ska komma hit så vi kan göra i ordning middag och kolla på film. :-) Hon har flyttat upp hit nu under sommaren, men hon drar säkerligen till Stockholm om någon månad om hon kommer in på skolorna hon sökt. Hoppas hon får det för då kommer hon närmre sin pojkvän också som kommer från Söder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar