lördag 13 juli 2013

Stockholm - check
Personalfest - check
Sommarschemat på jobbet har börjat - check

Det är detta som hänt på dessa tio dagar jag inte bloggat.

Jag och Sebbe hade det jättetrevligt i Stockholm med shopping, god mat, utflykter, utgångar, picknick och relaxing. Vi var igång från morgon till sena nätter på vår weekendresa. :-) Vi var på bland annat Skansen, gick i Gamla Stan, var på Streetfestival på Kungsholmen (om jag inte minns fel), festade på Solidaritet, Happy utebar, TGIF och något annat häng jag inte minns namnet på, solade och mös i Hagaparken etc. Vi bodde hos Sebbes faster, eller, vi lånade som sagt deras lägenhet - en superfin mysig takvåning 10 minuter utanför Stureplan.

När vi kom hem så vart det jobb för min del dagen efter och därefter väntades personalfest. Så Ica-gänget hade sin kickoff med brännboll och grillning.. :-) Dagen efter vart jag ledig och var hundvakt, så träffade Emma och grillade med henne och Sebbe när han slutade jobbet, sen däckade vi på soffan i typ 3 timmar. (inte mycket sömn den helgen inte) Sen vart det bara mys för vi blev så sega..

I onsdags jobbade jag det sena passet och i torsdags vart det tidigt jobbpass.. Och i torsdagskväll var vi ett gäng på Hjalmars och drack drinkar, hade bland annat öltävling för två stycken. Båda misslyckades ;-)

Anyway, igår vart jag ledig och då sjösatte jag, pappa och mamma vår båt och sen solade jag ett par timmar innan Sebbe kom till campingen och gjorde sällskap. Åt middag och bara solade igen tills min syster kom hem från jobbet då vi drog ut med båten för att fiska. Dock fick vi ingen fisk, men det var mysigt ändå..

Håller ju på att spara pengar till LA resan som äger rum om ca 2 månader, så det blir få utgångar och hittepå under sommaren tyvärr.. men sånt får man ta när man ändå ska vara ledig i 3 veckor i sep-okt .. :-)

Nu blir det frukost innan jag ska dra till jobbet om en timme... jobbar sena passet idag så jag slutar 20.00, sen får jag se om jag drar till mamma och pappa eftersom jag inte ska till carnevalen då jag jobbar 06.00 imorgonbitti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar