fredag 27 december 2013

Glömde berätta...

En ny resa är BOKAD! :D
Jag bjuder S på en två veckors resa till Thailand Phuket i mars.
Det blir hans födelsedagspresent från mig! Och jag är ju lika glad att få åka iväg innan sommarsäsongen börjar på jobbet då jag inte kan vara ledig. Ska bli SÅÅ SKÖNT!

Vi tänkte utforska hela ön. Ska boka hotell efter hand och göra utflykter. Sebbe är sugen på att snorkla men jag är rädd för fiskar och blir skeptisk. Men samtidigt känns det som att man borde göra det i deras kristallvatten. Jag har även kollat upp lite mer att man kan åka och kolla på phukets fantastiska vattenfall som ska vara väldigt fina, bada och äta picknick - mysigt :) Och sen att man även kan paddla i floderna.
Patong ska tydligen vara bra festliv på natten och Kata Beach ska vara väldigt vackert har vi fått tips idag faktiskt. Men som sagt så tänkte vi beta av allting som det ser ut nu.

Vi har letat runt lite på hotell och så, och jag säger bara wow. Vissa hotell är helt otroliga med egen jacuzzi, för väldigt billiga pengar. 5 stjärniga hotell med frukost, bra läge, stora fina pooler kan man få för mellan 2000-5000:- (för två personer) för 5 nätter.  Maträtterna kostar runt 20-30kr om man väljer att äta Thaimat, men om man väljer internationella rätter som en fin stek får man den för mellan 300baht-500baht vilket motsvarar 50-60 kr. Så man kommer leva billigt där nere, det är flygbiljetten som kostar. VAD JAG HAR LÄST. vi kommer ta tuk tuk från flygplatsen tänkte vi. Vi får en hotellnatt med frukost som ingår i priset på flygbiljetten när vi kommer dit. Och det är i Phuket town, så där kommer vi utgå ifrån.

JAG LÄNGTAR! kommer skriva mer om planer senare.
den 18 mars lyfter vi från Köpenhamn och vi kommer hem den 5 april.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar