fredag 31 januari 2014

Min lediga dag börjar leda mot sitt slut, om 45 minuter är det lördag och jag har precis kommit till en tom lägenhet. Fast det är inte så illa som det låter haha.

Idag har jag först tvättat från 9-12 sen blev jag & Sebbe bjudna på lunch av svärmor :) Blev en kycklingspett på Café Grön i Fjällbacka, trevligt! Och när vi kom hem så vart jag trött och halvsov till en film vilket resulterade i att jag och Sebbe bäddade ner oss i sängen och somnade till lite över 17... (Sebbe har varit sjuk sen några dagar tillbaka då han hade 39 graders feber och förkyld, nu är han dock enbart lite förkyld.. Jag däremot börjar bli mer och mer förkyld och hostig så vi båda är inte helt pigga därav massa sömn) Men det gäller att sova ut när man väl är ledig. Jag fick lite ändrat schema imorgon så jag jobbar 2h extra, så det blir att jobba från 10-20 istället för 10-18, vilket inte gör mig något.

Anyway så är Sebbe i Tanum hos ett par kompisar och festar till det :) Medan svärfar körde honom gick jag över till svärmor för att gå en kvällspromenad med alla 3 vovvarna, det är så skönt med den friska luften nu när snön har kommit. Var nog ute i 40-50 minuter innan vi gick in och hade tjejmys med film och gottigott. Jag är SÅ glad att jag har Sebbes familj här uppe, dom finns alltid där och är lätta att hänga med när jag inte har tillgång till min egna familj i Skåne. Ikväll kände jag inte för att vara ensam hela kvällen så det är perfekt att dom bara bor gatan över :) Men nu kom jag hem för en kvart sen och tänkte hoppa i duschen och måla mina naglar. Sen får jag se om Sebbe ska hem inatt eller om han tar sig hem imorgon, annars får jag agera chaufför.

Tjingeling!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar