torsdag 11 september 2014

Hej! :)

Jag har min andra lediga dag, så härligt att jag bäddat ner mig i sängen igen och kollar på disneyfilmer.. Men innan dess har jag pratat lite med mamma & pappa, städat upp i lägenheten och fräschat till mig. Idag kommer leveransen med våra garderober som vi beställde i fredags från Ikea, så jag väntar ett samtal från dom om när dom kommer hit på ett ungefär.. :) Hoppas på att Sebbe är hemma när dom kommer, annars får jag ringa svärfar om hjälp.

Igår så hade jag en fullspäckad hemmadag, minst sagt, haha. Jag började tvätta 06.30-10.00, duschade, röjde upp och gick till fiskaffären för att köpa kräftor och aioli. Sen till Ica för att handla baguette, cider och frukost och sen gick jag till blomsterbutiken och fick med mig rosor. Dock somnade jag runt 12.00 och vaknade 14.30, men det kände jag att jag behövde. Sen fixade jag till i lägenheten, vek alla kläder, förberedde allt för kvällen. (jag ville överraska Sebbe) så jag la ut rosenblad på bordet, sovrummet etc. Dukade fram kräftorna, tände levande ljus i hela lägenheten och väntade hem honom. Allting uppskattades av en mätt och belåten pojkvän :) så kul att överraska tycker jag!

Vad mer då? Nästa onsdag efter jag slutat jobba kl 20.00 åker jag ner med pappa till Skåne :) Bästa pappa ska komma upp och kolla till båten och då kör han mig hem så jag slipper ta tåget nästa dag. Istället har jag en heldag i Skåne på torsdag och tidigt på fredag åker jag och mamma till Mallorca! Det kommer bli grymt! :) Ska träffa Erika på torsdag för lunch på stan och ta igen lite grann. Man träffas tyvärr inte allt för ofta längre sen jag flyttade upp.. Ser fram emot det :)

Nog babblat, nu ska jag se på Askungen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar