måndag 23 februari 2015

Ny vecka, yeeey! Veckan vi har väntat på

Det blev inget bloggande igårkväll då jag kom hem till levande ljus, middag på bordet och film av min älskade sambo. Som vi avslutade med att lägga oss i sängen med godispåse och slocknade klockan 21.30 - skönt!

Ja... Vad händer? Vad har hänt den senaste veckan? Jo..
Jag har jobbat nästan varje dag. Jag har varit ledig 2 dagar på 14 dagar så på min senaste lediga dag som var i onsdags var jag hos min frisör och toppade/fräschade till mitt hår :) Och innan dess tränade jag på gymmet, så 8.15-09.00 vart det kondition med intervaller på springbandet.

Jag har tränat 3-4 pass i veckan i 3 veckor, är inne på min 4:e vecka med träning nu och det känns faktiskt otroligt bra! Jag har kommit igång ordentligt med både träningen (och äta bra och nyttig kost på vardagarna). Än så länge har jag gjort att jag varit "ledig" från gymmet på helgerna för att få mer tid med sambon och annat eftersom vi annars knappt hinner umgås på vardagarna. :)
På tal om träning så var jag även med på ett gruppass i torsdags med min vän Emma på gymmet. Det var ett cirkelpass som heter crossfit och det var ca 12 olika stationer man skulle varva. Första varvet var 1 min på varje station, andra varvet var 45 sek och tredje varvet var 30 sek. Allt skulle gå i högt tempo så gissa om man vart helt dyngsur av svett, haha! Varannan station var kondition och resterande styrka, så man fick verkligen tränat igenom hela kroppen på 50 minuter. Jag vart lite nervös i början då jag aldrig varit med tidigare men man kände nästan allihopa där och ingen tittade ju på någon då man var upptagen med sitt eget.. Så jag ska absolut dit fler gånger, det var så himla roligt!

Med andra ord har jag i princip bara jobba, tränat, sovit. (Eller jag har hunnit med att träffa kompisar också och firade Sebbes födelsedag den 11 februari såklart med tårta, presenter och champagne) Där har ni mina 14 dagars.

Imorse hade jag satt klockan på 8.00 och var redo att dra till gymmet, men det är storm ute och jag kände inte för att ta min lilla röda skrutt och köra. Så det blev hemmaträning med 20 min intensivt på träningscykeln och avslutade med 3x10 squats. Svettig och go och skönt att ändå kunna träna kondition hemma i lägenheten.

Nu efter en dusch och frukost ligger jag på soffan och väntar in tiden till 13.30 då jag börjar jobba. Har stängningspass idag - onsdag och på torsdag jobbar jag till 18.00 sen har jag ledigt till söndag för vi ska ju till Stockholm på fredag :D Det ska bli så härligt med en weekend i storstan med sambon!

(Eftersom jag kommit igång med träningen så klickade jag hem dessa snygga träningstightsen i helgen, kommer rocka dom på gymmet - haha) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar