torsdag 5 juli 2012

Godkväll på er, klockan börjar redan närma sig 23.30..

Tycker dagarna bara rusar iväg, men det är som man säger, tiden går snabbt när man har det roligt! Igår åkte jag tyvärr inte till Grebbestad på grund av att biljetterna var slut till konserten med Isak Strand. En himla duktig kille som gör musik i genren reggae/zoul /pop/jazz tillsammans med ett band såklart. Klas och andra bekanta skulle dit så jag slängde iväg ett sms där det bland annat stod "hälsa Isak från mig". Vid ca 23.00 ringer min mobil och det är från Klas, men så fort vi pratat i någon minut ber han mig prata med någon (jag tänkte först att "nu kommer klas mobil vandra från öra till öra, ni vet när man  inte känner någon så kan det vara random folk som vill ta luren när dom fått i sig alkohol. Det var min första tanke i alla fall). Men icke, det var självaste Isak Strand (?!) haha jag blev så paff när han först sa "hej Tina, det är Isak. Varför är inte du här? Vi saknar ju dig.. blablabla.. du får komma på nästa konsert i Kville... blablabla".. Det var riktigt kul faktiskt, för vem tar på orden "Hälsa Isak från mig", på riktigt (uppenbart Klas, han är för go) !
Men jag hade en minst lika bra kväll för det, jag fick besök av två nya tjejkompisar som jag bland annat jobbar med. Tjejsnack är något av det bästa jag vet, att prata om allt mellan himmel och jord. Jag har ju alltid haft mer killkompisar än tjejkompisar, och jag kan väl erkänna att ibland har jag saknat att bara vara med tjejer på typ tjejmiddag men eftersom jag "jämt" umgåtts med killar så har jag bara haft några få tjejkompisar på olika håll. Därför känns det så kul att få nya vänner här uppe, killar som tjejer! :-) Det var en underbar kväll igår så vi satt ute på bryggan, i ett vindstilla Hamburgsund. DET kallar jag fina sommarkvällar.

Idag jobbade jag från 6-15, och därefter stack jag hem till en tjejkompis (Elin heter hon) och solade/lyssnade på musik/chillade. Sen kom vår tjejkompis (Jessicka) dit också, så vi hade det jättetrevligt ute på trädäcket. Jag var där nog i 4 timmar innan jag begav mig hemåt, fått låna Elins cykel så jag kan ta en kvart sovmorgon imorgon. Går upp klockan 5.00 annars för att börja gå till jobbet 5.30. Men med cykel drar jag 5.45 så det är rätt skönt :-)

Nä jag måste sova nu känner jag. Blir jobb imorgon 6-15, sen är jag som sagt ledig både lördag och söndag. Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar