onsdag 4 juli 2012

Hej på er!

Just nu ligger jag halvdöd i soffan och äter en god sallad jag gjorde i salladsbaren på jobbet :-) Jag har jobbat från 6-15 idag, och jag sov "som vanligt" i Fjällbacka.

Igårkväll var jag och Klas i Tanumshede för att hämta bandäck till bilen eftersom han ska tävla/köra bana på fredag. Jag har ju varken körkort, bil eller koll på bilar överhuvudtaget så ni kan ju tänka er att jag ser ut som ett frågetecken när jag följer med till olika verkstäder när killarna ska fixa något med sina bilar eller bara "säga hej". Ibland dyker jag ner i mobilen för att slänga iväg ett sms för att "inte se dum ut och bara stirra" eftersom jag sällan kan vara med i ett samtal om just bilar och meck. Haha fånigt va? Men det känns lite som min räddning. Vi avslutade kvällen på en pizzeria och sen vart det bara lugnt innan läggdags. Är så tacksam över att Klas orkar köra mig så tidigt på morgonen när han själv börjar en timme senare än mig, guldvärd!

Vad händer idag då? Det snackas om att en känd Reggae-artist ska ha spelning i Grebbestad och rätt många ska dit. Får se om jag följer med eller inte, tror man måste fixa biljetter? Vi får se. Annars ska jag väl bara ta det lugnt, ska jobba imorgon och på fredag också (6-15).

Helgen är iallafall något planerad verkar det som! Jag är ledig både lördag och söndag så det känns toppen :-)

På fredag ska jag och ett skönt gäng från jobbet till Hjalmars (bar/restaurang) och ha det trevligt. Jag har inte varit där innan på kvällen för att ta en drink eller så, men det brukar vara musik och sånt roligt så man blir peppad. Ser fram emot det, tycker verkligen om mina arbetskollegor!

På lördag ska ev. jag och Klas till Uddevalla. Blir en sväng om hans farmor och in till Torps köpcentrum för kanske lite shopping. Vet inte om det är helt bestämt men det lutar väl åt det.

man kan väl inget annat än att älska denna plats?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar