tisdag 3 juli 2012

Tjenixen!

Gud vad tiden har sprungit iväg tycker jag.. Men har gjort lite ärenden idag så antar att det är därför. Jag sov i Fjällbacka inatt, vilket jag gör rätt ofta nuförtiden faktiskt. Vaknade upp helt själv i lägenheten och begav mig till Apoteket för att hämta ut recept och satte mig sedan på "café grön" för en frukost/lunch, ett superfräsch café! Tog en baguette och väntade in tiden på att bussen skulle gå. (det negativa här uppe är att det går 3-4 bussar per dag här uppe på sommaren trots att det är så mycket ungdomar/turister som kommer hit. jag förstår inte det, men Klas försvarar kommunikationerna varje gång jag klagar på dom så jag får väl acceptera att det är så helt enkelt, haha)

När jag kom till Hamburgsund tog jag kontakt med en fastighetsägare, och jag fick kolla på en lägenhet som snart blir ledig! Det var en stor etta med kök, tvättmaskin & torktumlare samt balkong ut mot havet, och jag kunde verkligen se mig själv bo där. Jag har denna veckan att fundera ut om jag ska ta den eller inte. Men det är också den enda lägenheten jag kan ta för annars är det lägenheter med 3 rum och jag behöver inte så stort utrymme eftersom  jag ska bo ensam. Ettan som jag kollade på är på 50kvm, vilket är rätt stort. Jag ska snicksnacka med mamma och pappa om det så att allting blir bra och rätt.

Men som det ser ut nu skulle jag inte kunna tänka mig att bo någon annanstans än just här. Det är många som frågar mig när jag säger att jag vill flytta upp hit om jag någon gång varit här på vintern. Nej, jag har inte varit här på vintern och eftersom detta är turistorter så förstår jag att det är dött här uppe då, men jag bor utanför Malmö (40 minuter med buss) och vi har också en vinter och det händer inte så mycket då heller. Visst, vi har en storstad och kommunikationerna är bättre i Skåne än här uppe, men samtidigt så har vi Torp/Uddevalla (30 minuter), Göteborg (1 timme) och Nordby (30-40 min) som inte ligger allt för långt bort. Eftersom alla mina vänner här uppe har både körkort och bil är det inte svårt att ta sig någonstans när man är med dom. Men om jag är själv, så är det ett problem då jag inte har körkort. Men jag måste fixa det för bor man här uppe så klarar man sig inte utan körkort säger alla till mig. Så jag funderar på att ta en intensivkurs för att inte "kunna" göra uppehåll.

 Passade på att låna K's mysiga adidaströja när jag ändå var "ensam hemma"
Den luktar så gott och är pösig, helt perfekt.
 Njöt av min frukost/lunch som bestod av ost/skink baguette på "Café grön",
ett måste om man ska fika/äta en lättare lunch i Fjällbacka.
Dessutom så är det väldigt bra priser om man inte vill lägga ut hundralappar nere på bryggorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar