måndag 2 juli 2012

En bättre kväll i Fjällbacka. Runt 21.00 begav jag mig till en kille som heter Klas som bor i Fjällbacka. Jag som inte alls har gått runt där och sett mig omkring mer än "den klassiska backen med butiker och restauranger" fick mig en liten vandring runt berget. Vi gick även uppför berget och under färden passerade vi stället där Ronja Rövardotter har spelats in (en stig mellan ett delat berg där de inte fick skrika för då blev det stenras, remember?) Hur häftigt som helst faktiskt, jag kunde inte låta bli att skrika lite, bara för att ;-)

Väl uppe på berget, så blev jag helt tagen. Så vacker utsikt över alla små öar och fastlandet, och att kolla på solnedgången gjorde det hela så mycket bättre. Jag var nästan stum. Har aldrig varit på en mer romantisk plats och sett solnedgången gå ner vid vattnet. Med rätt sällskap så ska man absolut gå dit, det var inte sista gången jag var där med Klas. Någon gång när vi båda är lediga ska vi gå dit upp med frukost och bara njuta. - livsnjutning.

Vi stannade till klockan 22.30 ungefär innan vi begav oss hemåt, det som är så nice på sommaren är att det är ljust ute till klockan är runt 00.30 :-) tillskillnad från "hemma" i Skåne.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar