torsdag 30 augusti 2012

Hej i regnrusket!

Jag är ledig idag så jag tog en sovmorgon och latade mig i soffan som är min nuvarande säng för tillfälligt. Hade fått 7 sms och 1 telefonsamtal, då märks det att man är ledig mitt i veckan när andra går i skolan eller jobbar och hör av sig runt 8-9 på morgonen. ;-)

Jag har som vanligt knappt varit hemma mer än på kvällarna/nätterna så jag har bara däckat till en film och inte orkat vara inne på datorn.

Jag var ju på Terassen (bartömning) i lördags och innan dess bjöd jag hit mina fina tjejer Josefina och Elin A för tjejmys och lite förfest. Som vanligt när man är ute så kommer alla dryga killar med extremt ointressanta åsikter som ska börja prata om rätt och fel när man går ut för att ha kul. Värre är när dom följer efter en när man precis dissat dom. Eller när ett gäng killar försöker få med en på efterfest, vilket skulle vara på Grebbestad camping, och vill att man ska sitta och prata med deras kompisar medan dom ränner? Nej tack. Istället dansade jag med mina tjejer och andra vänner som jag träffade där och hade kul! Jag och Jesper drog upp på bordet bredvid Dj:n och dansade loss och såg hur allt folk partajade och var lyckliga. Det är den bästa känslan, dansa och bara vara i nuet!  Jag skulle egentligen hem till Hamburgsund men hade ingen skjuts dit så jag och Jesper fick övernatta i Fjällbacka hos vår vän, men han var på efterfest och kom inte hem. Dagen efter var väl mindre roligt, att gå igenom fjällbacka med gårdagens kläder och höga pumps in på Coop Forum.

I måndags jobbade jag 7-13.30 sen på kvällen drog jag och Emma till Kville för att ha filmkväll med Zeb :-) Hade styrt upp en massa gottis och läsk, och triologin av "män som hatar kvinnor". Vi stannade där till ca 01.00.

I tisdags jobbade jag 7-13.30 och därefter drog jag och Petter till Uddevalla för att kolla på ett soffbord men det intresserade mig inte ett dugg. Såg superfint ut på bild men i verkligheten var det too much. Petter fick i alla fall köpt kläder och mobilskal så good for him. Efter en timme jag kom hem så kom min granne Dennis och hans lilla vovve upp till mig. Vi monterade upp min Tv-bänk jag köpte med Klas i fredags, så nu är det inga kartonger i lägenheten som är ouppackade ;-) Dennis stannade till runt 22 och jag däckade nästan direkt i soffan.

Igår jobbade jag också, 7-13.30. Elin A kom hem till mig vid 14 och då begav vi oss till Göteborg för att spendera vår dag på stan och bara mysa runt. Vi mötte upp hennes killkompis Viktor och satte oss på en uteservering och njöt i solen. Det var riktig sommarvärme, hur härligt som helst. Shoppade lite efteråt och drog hem så att vi var hemma 21.30. Jag älskar verkligen Göteborg, jag kan inte sluta säga det. Människorna, staden, dialekten. Människorna har fan stil i Göteborg, så snyggt, så inspirerande att bara sitta och kolla på folk. (Jag låter säkert dum i huvudet men jag tycker verkligen det)

Idag som sagt är jag ledig. Och ska snart bege mig in i duschen för ikväll blir det "taco fiesta" med ca 10 vänner i Kville hos Zeb :-) Sen får vi se om jag ska träffa Klas efteråt eller om det ens blir av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar