fredag 10 augusti 2012

Hejsan!

Denna veckan har verkligen gått fort! Lägenheten börjar se bättre ut och mina saker börjar falla på plats, sakta men säkert :-) Tapetseraren var här från tisdags - torsdags och fixade i hallen, sovalkoven samt vardagsrummet, så nu är det vitt och fräsch på både tak och väggar. Min pappa kom upp igår och håller nu på att tapetsera mitt kök, även där ska bli vitt. Enkelt och stilrent ska det vara.

Har jobbat tisdag - torsdag 6-15 och därefter vart i Uddevalla med Elin och shoppat lite. I onsdagskväll överraska Klas med att komma på besök och stanna över natten, och igår så träffade jag Pagge för en sväng till Smögen på en bit mat. Åt en supergod pizza på "Hamnen 4", kan rekommendera det stället om man ska käka en god middag, fanns en del att välja mellan och mysigt place att sitta och äta på. Vi satt ute på terassen under en palm :-) På kvällarna är där nattklubb också, men den har jag inte varit på så kan inte säga om det är bra eller dåligt. Men det är alltid ös på Smögen på somrarna så kan bara gissa på att det är toppen! Efteråt drog vi till mina släktingars sjöbod där det var ett gäng som drack, träffade på Rahm som är så go! Dock var jag inte vidare sugen på att sitta där då det inte verkade vara så mycket att hurra för, så jag drog med mig pojkarna till min lägenhet för en titt. Efter dom stack så bäddade jag ner mig i sängen och somnade rätt snabbt, men vaknade runt 01 då det plingade som fan på min dörr. Då står Elin och Moa där, fina tjejer! Moa var skånska så jag kände mig inte ensam för en gång skull ;-) Dom var och kollade på lägenheten en snabbis innan jag gick och la mig igen. Hade en fin kväll igår i alla fall.

Idag blir det fullt ös med fest för Elin som fyller 18 :-) Blir att grilla och förfesta med hennes kompisar som kommer hit från lite varstans, och sedan utgång i Grebbestad då det är "Barruset" tror jag det heter. Då är det superbra priser i baren och så. Har sett fram emot detta hur länge som helst! :-D Ska snart dra till Skutan (där jag jobbar) och hämta min beställning på alkohol jag gjorde i onsdags.

Shopping i Uddevalla med Elin!

(Dålig bild) Transparent topp med detaljer på kragen.
Ska inviga den ikväll tänkte jag.

Vitt i lägenheten - check!

Balkongmys med filt och levande ljus.
Sen kom Klas och överraskade, magic!

Igår på Smögenbryggan, vindstilla och vackert som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar