söndag 19 augusti 2012

"jag har vakat många nätter, förhandlat med mig själv.
jag har sagt 'du borde lämna mannen nu ikväll'.
det tog allt för många år för mig att äntligen bli fri.

det har slitit mig itu, det fanns ingen - bara du.
men jag är lyckligare nu!"

Den refrängen stämmer så bra in på ett moment (som var) i mitt liv.
Det är hemskt hur fel det kan bli när man skaffar pojkvän, hur man kan förändras och hur vissa kan stöta bort allt och alla för att enbart tillbringa sin tid med sin nyfunna kärlek.

Jag gjorde så. Vilket jag ångrar mig väldigt mycket. Jag var 15 år och nykär.
Jag ångrar verkligen inte min tid jag hade tillsammans med mitt ex, men vi hade kunnat göra saker och ting annorlunda. Vi hade varandra. Men det var allt.
Från att jag träffade vänner varje dag, var ute och dansade på helgerna samt hittade på saker hade jag blivit beroende av att hela tiden träffa mitt ex, att ha myskvällar 5 utav 7 dagar i veckan och stött bort många av mina vänner vilket resulterade i att vi gled isär. Jag var fast, så fokuserad på kärlek. Han var min värld, det fanns ingenting jag ville göra utan honom. Vilket gjorde det hela mycket jobbigt tillsist, i en period mådde jag så dåligt att jag fick magkatarr på grund av stress och oro. Det berodde en del på att det var mycket i skolan - också. Det tog slut till och från. Vi gav upp. Vi kämpade. Vi började om på steg ett, i början av detta året. Men det var fortfarande upp och ner. Hade en helt underbar resa i Ayia napa tillsammans. Sen åkte jag upp hit, till västkusten. Det var då jag kände, på riktigt. Det funkar inte längre. Vår tid var förbi. På riktigt.

Nu när jag varit här över sommaren, bara på en så kort tid har jag gjort så pass mycket jag har ignorerat och missat under 5 år. Jag har hittat tillbaka till mig själv, den jag var innan jag blev fast och tog lite fel beslut. Nu menar jag inte att jag ångrar att jag var tillsammans med mitt ex, utan vi kunde ha gjort bättre beslut och inte vara så isolerade med varandra. Han var och är en fantastisk kille. Den mest omtänksammaste person jag mött.

Med detta inlägg så vill jag bara säga, förändra dig inte bara för att du hittar kärlek hos någon. Du kommer ångra dig, och du kommer förlora så många vänner ifall du sakta stöter bort dom för någon du nyss släppt in i ditt liv. Lev ditt liv, som du alltid tidigare har gjort. Förlora dig inte dig själv som jag gjorde. Jag har börjat om nu, har fått underbara vänner, är ute och ränner på nätterna, hittar på saker på dagarna. Lever. Precis som en 20-åring ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar