tisdag 18 september 2012

Just nu håller jag på att tvätta och fixa här hemma. Har bland annat varit på vår lilla galleria och köpt inredningsdetaljer till köket som jag ska försöka få upp i veckan, ska se om Klas kan hjälpa mig när vi ska ses på torsdag :-) Köpte 2 söta ljusstakar, en servetthållare, en tavla och en fin vas. Mitt kök skall prydas med hjärtan. Allt i vitt.

Jag ska alldeles strax börjat ta tag i mitt rensande och fixa i mina lådor som jag inte fått ordning på sen jag flyttade in. Måste få lite struktur i det hela känner jag. Men samtidigt är det svårt att få det fint när jag saknar en del möbler. Ska styra upp det sen, när jag har möjlighet att ta mig till Ikea.

Har också tänkt på en sak. Det här med mat och vara hälsosam. Hela sommaren unnade jag mig mycket restaurangmat, var ute var och varannan dag och drack onödiga kalorier. (Jag säger inte att jag är tjock och att jag behöver banta, absolut inte) Jag känner bara att jag måste ta tag i detta. Jag har inte börjat gymma här uppe än pga att mitt gymkort som jag hade i Skåne inte gått ut än, men i oktober ska jag börja gymma här uppe. Har även tänkt äta LCHF för att testa, på vardagarna. Sen på helgerna hade jag tänkt äta "normalt" med kolhydrater. Jag vet inte om jag kommer klara det, jag är inte så jättemotiverad men jag känner att jag vill känna mig "nöjd" med vad jag äter och för min kropps välmående. (jag känner mig svullen och är inte helt nöjd med hur min figur är just nu. Vill som sagt bli mer vältränad också) Och skaffar jag mig en lchf kokbok så lär jag hitta massor med god mat :-)

Ska senare bege mig till affären och köpa med lite mat och då ska jag kolla efter någon lchf kokbok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar