onsdag 27 mars 2013

Påskveckan är full igång och det märks tydligt i butiken. Det är mer här nu än vad det är till julen så det är en hel del :-D Superkul när allting rullar på för då vet man att sommaren är på G. Vädret är kanon förutom att det är kallt, men solen har tittat fram många dagar i rad nu. Mitt humör är strålande.

Jag sitter på rast och har precis ätit lunch. Ska jobba till 18.00 idag och sen när Sebbe har slutat kl.18.30 ska vi hjälpa Emma och Fabian att flytta :-) Dom ska flytta in bredvid mig på strandvägen nämligen. Så hela kvällen är fullbokad med andra ord. Ska jobba veckan ut, samt på lördag ska vi till Zeb och Sofie några stycken och ha lite middag för att det är påsk. Håller vädret i så blir det nog att ta ut grillen ;-)

Annars då, igår var jag (hör och häpna.. ledig haha) men jag fick ett samtal från klädbutiken Hans och Gerda som ville att jag skulle hoppa in och jobba. Dessvärre tackade jag nej då jag jobbade hela förra veckan och hade bara den dagen ledig denna veckan. Tvätt och fix här hemma fick sätta stopp för jobbet då, men det förstod Stina som äger butiken. :-) Jag uppskattar verkligen att hon ringer till mig först av alla hennes anställda trots att jag bara arbetat där en gång, man blir så varm inombords att folk tycker jag har sån utstrålning på jobbet som vill ha mig hos deras butik också :-) I alla fall så åkte vi till Tanum på kvällen och solade solarium, och träffade 4 killkompisar samt käkade pizza.

Nästa vecka då, ja, då är skolorna här uppe lediga så det blir nog relativt lugnt då dom flesta åker till fjällen som bor här. Men jag ska jobba hela veckan. Eller, jag ska se till så att jag kan vara ledig två dagar iallafall eftersom jag jobbat en del dessa två veckor. :-) För om jag är ledig på måndag och tisdag så kan jag gå ut i Grebbestad på söndag med några vänner från Tanum.. Och på onsdag förmiddag ska jag passa Neelika, Zebs och Sofies minsting som jag passade för två veckor sen :-) bebismys!

Nä nu måste jag dra mig till jobbet igen, 4 timmar kvar av jobbdagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar