fredag 9 augusti 2013

Gokväller!

Fredag idag.. Veckan bara rusar - som vanligt.

I veckan har jag jobbat och fixat lite. I förrgår åkte Sebbe och jag till Orust för att köpa en träningscykel, ja ni hörde rätt, en träningscykel. Nu är det dags att ta tag i mitt liv, haha. Oturligt nog har jag lyckats dra på mig en rejäl förkylning sen en vecka tillbaka, så jag har bara testat den i 10 minuter lite lätt. Likaså har jag smittat Sebbe som nu låter som en tonåring med målbrottsröst. Vi båda låter som två ankor med andra ord. Träningen drar jag igång så fort som möjligt när jag är mer kry, med tills dess är det bra mat (som jag gjort sen kanske 2 veckor tillbaka, visst finns det undantag vissa kvällar när en chokladbit slinker ner eller en coca cola burk slukas)

Efter vi hade köpt träningscykeln så åkte vi inom Torp köpcentrum för att kika på lite kameror, ipads och hörlurar. Det blev inga köp där men däremot kunde inte min pojkvän slita sig ifrån att beställa hem en söt ipad mini samt ett par riktigt bra hörlurar så där rök 6000:- för honom. Vilken tur att jag är hans flickvän och får använda dom GRATIS :-D Meningen är att vi ska ha ipaden på flyget när vi åker ner till LA för lite tidsfördriv. Vi båda är inte helt förtjusta i att flyga, och speciellt inte så länge. Det längsta vi har åkt är lite mer än 5 timmar. Jag är dock sugen på att också köpa nya ordentliga hörlurar, men det får bli efter LA om inte när jag är där, för jag har ingen lust att spendera 1600:- innan vi åker. Har dessutom tänkt köpa en ordentlig bra liten kompaktkamera för att ta fina bilder när vi reser, för att fota med Iphonen är nog ingen höjdare när man åker till ett sånt resemål. Vill ha en Canon Powershot G15 som går loss på ca 3500:- , den kan man jämföra med en systemkameras bilder. Dock ska min vän Alex kolla upp i LA om det är mer värt att köpa den där nere än här i Sverige.

Annars så har jag idag varit ledig, precis som igår - woho, första gången i sommar jag är ledig två dagar i sträck! Jag och syster åkte till två köpcentrum och kollade lite. Fick hem en bikiniöverdel för 29:- = kap! Sen hittade jag bara kläder, skor och väskor för några tusenlappar som jag ville ha vilket jag fick avstå. Jag är helt kär i Michael Kors väskor och klockor... Fick ju en small michael kors väska av Sebbe när jag fyllde år, och sen dess har jag blivit helt besatt. Vill inte ha några andra väskor. Idag hittade vi en vit mellanstor väska, vitt + guld = sant! Så cleant och så stilfullt. Inte helt omöjligt att en sån blir min. Testade också lite snygga jackor och jag hittade min pälsväst jag vill pryda min skinnjacka nu när det väntas svalare tider.

Det är så mycket man vill ha, speciellt när man vet att man ska till LA. Typiskt.
Nu ska jag inte sitta och babbla, ska snart bege mig till sängs då jobb väntas kl 06.00 - 15.00 imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar