torsdag 1 augusti 2013

Tjosan härliga trötta torsdag!

Jag har jobbat 6-14 idag och känner hur ögonlocken bara vill stängas. Så pömsig är jag med andra ord, vart igång hela tiden sen sist jag skrev här med olika grejer & jobb.

Var i Karlstad från fredag - lördag, kom hem rätt sent. Hade det trevligt som vanligt, träffade Johan direkt när vi kom dit och åt på en god restaurang och tjötade några timmar innan jag och Sebbe begav oss till hotellet för att checka in bubbelpoolen och bastun. Men vi hann inte vara där då dom stängde avdelningen runt 22.00 så vi gjorde oss i ordning för att gå ut på en bar för lite drinkar. Stället vi var på heter Koriander, och deras uteterass var jättemysig med soffor och barer samt olika färgbelysningar :-) Lite annorlunda musik jämfört med vad det brukar vara, men det var bara kul. När det började bli sent träffade vi ett gäng sköna speciella snubbar som hade beställt in en hel hink med öl, som dom ville dela med oss. Som avslutning köpte jag nattmat - (inte så god) falafel för 70kr (?!)... I Malmö kostar det ca 35kr och smakar sååå gott!
I lördags vart vi i stan, lite sega och trötta som vi var. Köpte med oss sallad och satte oss vid kanalen i det fina vädret med Johan innan vi stack hem för att bara ta det lugnt hos Johans lägenhet. Drog sedan ut och badade i en sjö innan Johans mamma serverade middag - mums! Dagen tog vi som den kom och det blev att vi stannade längre än planerat i Karlstad så vi fick hoppa över middagen med Zeb och Sofie tyvärr.

Jobbade i söndags och måndags. I tisdags var jag ledig och då fick jag besök av en nära vän från Skåne och hennes pojkvän. :-) Så vi hängde lite i Grebbestad, shoppade och lunchade. Umgicks och hade det trevligt. Plockade även kantareller så dom skulle kunna ta hem och smaska i sig det :-) På kvällen när dom drog till sin stuga kom Johan och Kamel, Sebbes kompisar, hit och smådrack. Stack senare till Hjalmars för drinkar och träffa vänner, jätterolig natt med många skratt :-) Har så underbara vänner här! Slocknade vid 04.30 för att tagga jobb 14.00 (tur det vart sovmorgon).

Igår jobbade jag sent och därefter vart det tvätt hela kvällen. En mindre händelserik kväll så att säga.. Och ikväll ska min familj och Sebbes familj ut och äta tillsammans, spännande.. :-) Dom ska träffas för första gången på riktigt. (Sebbes pappa är min hyresvärd så honom har dom träffat en snabbis när vi skulle skriva kontrakt, men då hade jag inte en aning om vem Sebbe var, haha) Det ska iallafall bli både gott och förhoppningsvis trevligt :-) Sparar mig med att äta så jag är extra hungrig ikväll!

En summering om vad som hänt senaste dagarna då, tjohej!

Karlstad
Älskling på Koriander

Jag på Koriander

Scandic Winn - vårt hotellrum

Innan vi skulle ut på stan

Lunchade vid kanalen

Bästa vännerna - så fina killar!

Erika och jag i Grebbestad 

Erika & Andreas - skåningar



Hjärtat & jag pussandes innan solen steg upp i tisdags

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar