tisdag 11 mars 2014

Puh, idag är det tisdag och jag har varit ledig och fått gjort lite inför Thailand som måste göras för imorgon jobbar jag hela dagen (fick hoppa in för en kollega) och på torsdag har jag unnat mig lite egentid hela förmiddagen. Det blir frisörbesök för mina toppar är kaos så blev akuttid kände jag innan Thailand, och efter jag gjort mig fin där så har jag bokat in min helkroppsmassage jag fick av mina svärföräldrar i julklapp. Så det är från ett ställe till ett annat på torsdag, och bara njuta! Sen ska jag börja förbereda packning och saker som behövs inhandlas inför resan då jag jobbar fredag-måndag och direkt efter att jag slutat på måndag ska vi köra ner till Skåne med stopp i Uddevalla för att växla in våra pengar till TBH. Nu är det bannemig inte långt kvar tills vår semester börjar.

Fick nyss veta av S att det hade varit 31 grader i vattnet då hans chefs föräldrar hade varit i Phuket i en månad. Jag tror inte att jag kommer vara badkruka denna semestern :) haha! Kommer inte ihåg senast jag badade i havet och njöt av det. (Jag badade i pool i Hollywood förra året men då var det verkligen sjukt varmt plus att det var på hotellets "innergård". Sen doppade jag mig i Malibu några gånger, men inte så att man är i vattnet länge och känner att man njuter av att svalka av sig). Nog om det, jag längtar efter sol och bad och värme. Att bara vara, att vara med Sebbe och äventyra!

Vi håller på att hitta hotell och jag blir lika förvånad över priserna varje gång jag hittar ett lyxhotell med egen pool eller svit för bara 500kr/natt, eller till och med 250kr/natt med riktigt bra recensioner. Har hittat en hel del men inte bokat, det är så svårt! Men vi har bestämt att vi kommer vara på Kata Beach i ca 5 nätter för att landa efter flygresan och där är så vackert har vi fått höra av vänner och bekanta (men första natten blir i Phuket Town eftersom den ingick i priset när jag bokade flyg till oss). Sen blir det nog ett stopp vid Karon Beach, sen givetvis Patong men kommer förmodligen inte bo där mer än 1 natt för det ska tydligen inte vara en höjdare att bo i, men vi kommer säkert vara i Patong mer för det tar ca en kvart bilfärd från Karon om jag inte minns helt fel, men att man har boende på ett mer stillsamt ställe. Anyway, efter Patong så blir det Kamala Beach och WOW säger jag bara, det behövs inte mer ord, vilka hotell.. Sen blir det Bang Thao och tillsist blir det nog Nai Yang eller Mai Khao eftersom dom är närmst flygplatsen. :)

Så ser våra planer ut just nu men man vet ju aldrig hur det blir när man väl är där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar