torsdag 19 juni 2014

JAG HINNER INTE MED?!

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen, tiden bara rusar förbi och jag hinner inte med riktigt. Imorgon är det helt plötsligt fredag och midsommar - MIDSOMMAR?! 
Förra veckan kom ju mina föräldrar upp från tisdag-söndag så jag vart med dom på torsdagen nästan hela dagen på campingen och hjälpte till med att resa upp förtältet, solade och fikade. Fick mig min biiiil, så nu har vi två bilar i familjen Sprimont/Lindell. :) På fredagen åkte jag och mamma till Ullared tidigt på morgonen och jag lyckades komma hem 2500:- fattigare, men med bra grejer som inte var onödiga liksom. Eller, kläder och ett par skor från Scorette-outlet kanske jag inte behövt egentligen, haha... Blev bland annat smått och gott till grillen, balkongen så att den blir fin med lyktor, lite köksinredning, tält osv. (jag och Sebbe har fått för oss att vi ska tälta några nätter i sommar på olika platser, mysigt!) Efter en heldag där så åkte jag till Olle för att hämta Sebbe, men blev att vi stannade 2h med fina vänner. Jag var heeeeelt slut, hade vart uppe sen 05.30 så jag slocknade rätt bra när vi väl var hemma.
På lördagen vart det dop som jag la upp bilder ifrån, trevligt trevligt! Sen vart Sebbe och jag på Hamburgö på kvällen, uppe på ett berg och kollade på solnedgången. Med oss hade vi en lite flaska mousserande och musik, hur mysigt avslut på tre dagars ledighet? 
Jag har sen jobbat måndag, onsdag och idag, samt imorgon ska jag jobba :)
I veckan har jag också fått ett paket från H&M med lite kläder som jag beställde på rean förra veckan. Två stickade koftor, en svart och en vit 60:-/st ord:pris 199:-/st. Sweatbyxor 170:- ord:pris 299:- samt en sweatklänning 80:- ord:pris 199:-. Jag kallar det KAP, men nu behöver jag en större garderob - omgående! 

Jag har planerat sommarschemat med min kollega och jag har så gött schema så jag dör! Jag kan liksom vara ledig 2 dagar på raken i sommar, till och med 3 och 4 har vi fixat. Det är nästan för bra för att vara sant, och att passen är 6-15 så jag alltid har kvällar lediga! Därför blev det så att jag kan boka en liten tripp till Stockholm torsdag-måndag, så glad! Så efter jag slutat jobba på torsdag klockan 15 så ska jag bara hem och få i mig mat och packa sen tar jag tåget kl 19 och är framme i Stockholm kl 00.00 och ska bosätta mig hos min syster! :D Det blir kvalitetstid med henne dom dagarna. Hennes pojkvän är i Dalarna och Sebbe stannar hemma i Hamburgsund så det blir toppen för oss att bara göra som vi vill haha! Längtar! 
Vad jag mer har planerat in är en resa till Norrland med Sebbe i början av augusti, men den har inte blivit officiell än med bokningar etc. Den ser jag väldigt fram emot! <3
Sen i slutet av augusti åker ju jag och Isabella till London från den 27e-31e och lever livet.    

Gah.. jaaaa som sagt, imorgon är det midsommar! Då blir det först jobb 8-15 (men kommer inte komma därifrån exakt kl 15 då kunder inte fattar att vi stänger den tiden och "skall bara" köpa den där mjölken ect, haha... Men sen ska vi äta med våra familjer och sen blir det partaj hos Olle med x antal andra vänner och bekanta - skoj! ... men mindre skoj är att jag i år igen blir utan krans.

Tjohej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar