söndag 13 juli 2014

Hej!

Jag har jobbat 4 dagar från 6-15, och tre utav fyra dagar utan någon rast! Nu är sommarsäsongen igång på riktigt här på Västkusten ;) Jag jobbar i Bake-Off i år igen så jag bakar och bakar och bakar lite till. Min tredje sommar här!

I fredags kom mina föräldrar upp och jag hjälpte till att sjösätta våran båt och sen hängde jag med dom till campingen för att sola, äta vattenmelon och chilla efter en stressig dag på jobbet. På kvällen åkte jag och mamma för att plocka svamp, och vi fick faktiskt en hel del trots att det inte regnat på ett tag.
Igår jobbade jag och sen gick jag och Sebbe till Hjalmars för att äta. Tyvärr håller inte dom någon bra standard längre när det gäller maten, och det är oftast många småfel som man ser och hör och som man själv vart med om. Dom har gått ner sig väldigt mycket detta året tycker jag. Jättetråkigt. Men vi hade det iallafall trevligt och köttbiten slank ner tillsammans med en flaska cider.

Idag har jag som sagt jobbat min sista dag denna veckan och är nu ledig i 2 dagar :) ska till läkaren imorgon dessvärre... Ni vet Gellack Depend som jag skrivit om innan som jag verkligen älskat? Ja.. jag har nu fått en allergisk reaktion sen någon månad tilllbaka och mina fingertoppar är verkligen kaos... Och på det har jag fått utslag på händerna. Har aldrig känt mig så äcklig som jag gör nu. Och allting gör ont, och det kliar. Grejen är att jag haft gellacket sen i julas och nu får jag allergi... Tur att det förbjuds nu.. Mindre kul är att jag lagt ut några tusen på skiten. Men jag ska se så att jag får någon dundermedicin/kräm för just nu är mina fingertoppar som en trött 90-åring med sprickor och flera lager torrt skinn. Efter läkarbesöket ska jag umgås med mamma och pappa, hoppas på bra väder :D

(Det tråkiga är... jag och Sebbe har jobbat om varandra sen midsommar och har nästnästa helg lediga. Ska se om jag kan byta någon tid med min kollega så att vi åtminstone får lite mer ledigt tillsammans.)

Bild från igår..

2 kommentarer:

  1. Hej! Oj det märks att jag inte läst din blogg på ett tag!
    Till att börja med usch vad tråkigt att du inte tål Gellack, hoppas det blir bättre.
    Ska de förbjuda det :/ ja där märker man hur "hipp" man är.. ^^

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha kul att du läser igen! :)

      Radera