söndag 6 juli 2014

Hej på er!

Stockholm var lika trevligt som alltid såklart. :) Jag vart framme vid midnatt och direkt när vi kom hem så hade min syster bakat en jättegod tårta som vi smaskade i oss innan vi la oss. Kommande dag så vart vi på stan och shoppade samt lunchade och shoppade ännu mer. Kom hem och gjorde mat och sen drog vi ut på en liten promenad vid Djurgården :) Mysigt! Sen hade vi bara myskväll med film och sådär..
På lördagen så vart det en runda på stan och åt på TGIF, herregud så god mat alltså!! Och sen hade vi tänkt åka till Gröna Lund men det var tydligen "sommarkrysset" så vi struntade i det och köpte med oss spa-produkter för att ha lite hemmaspa halva natten - mys!
På söndagen inledde vi några timmar på Gröna Lund och bara strosade runt samt spelade på olika spel så varken jag eller min syster var särskilt sugna på att åka något. Jag kammade hem 4kg choklad minsann! (har delat ut choklad till höger och vänster efter det.. haha) Det blev självklart en liten runda på stan där också, och shoppat lite. Efter en runda hem om för att äta så gick vi till Gamla Stan och strosade på kvällskvisten, kollade i alla små souvenirbutiker med massa skit i haha.
Måndag, hemdag.. Vart lunch och den allra sista rundan på stan och sen bara slappa innan jag skulle ta tåget hem till Hamburgsund. Alltid blandade känslor när jag ska åka från stan som jag stortrivs i. Men jag har min Sebbe här i Hamburgsund som håller mig kvar, bland annat.. :)

Annars så har jag jobbat tisdag-fredag 6-15 och efter jobbet i fredags så vart det bara hem och fixa sig för att dra till Hjalmars för att äta middag med Sara, Zara och Sofie :) Drog senare in till Grebbestad för en liten utgång och kom hem runt 3 till en sovande Sebbe. Hade riktigt roligt!
Igår vart det bara en hemmadag och lika så idag. Sebbe hade ju köpt PS4 när jag var i Stockholm så vi har köpt spelet "Rayman The Legend" och bara nötar det! Så himla roligt, haha!
I alla fall... Sebbe har lagt sig för att jobba tidigt imorgonbitti och jag är ledig ännu en dag, så då blir det att ta tag i tvätt och sortera lite i förrådet tänkte jag... kul kan man ha va?









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar